Kettlebell

Kettlebell to odważnik kształtu kuli będący podstawowym wyposażeniem każdej siłowni. Swoim wyglądem przypomina armatnią kulę z uchwytem, który ułatwia wykonywanie ćwiczeń. Dzięki niemu możliwe jest zarówno skuteczne zwiększanie masy mięśniowej, jak i poprawa wytrzymałości mięśni bez efektu wzrostu objętości mięśni. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób przedmiot zostanie wykorzystany i czy technika wykonywanych ćwiczeń będzie poprawna.

Zastosowanie kettlebell

Wykorzystanie kettlebell w treningu umożliwia zaangażowanie wielu partii mięśniowych, a nie jedynie pojedynczych struktur. Bardzo często przedmiot wykorzystywany jest celem:

  • wzmacniania mięśni ramion i przedramion
  • zwiększania masy mięśniowej pośladków (to powszechnie lubiany dodatek do przysiadów czy martwych ciągów)
  • kształtowania równowagi i koordynacji
  • rozwoju stabilizacji głębokiej i tym samym wzmacniania mięśni posturalnych.

W rzeczywistości przy użyciu kettleball można wpływać na poprawę siły, objętości i wytrzymałości niemal każdego mięśnia. Ze względu na wszechstronność i angażowanie wielu partii ciała jednocześnie wiele osób zalicza kettleball nie tyle do urządzeń wspomagających trening siłowy, o ile urozmaicających treningi ogólnoustrojowe. Użycie go skutecznie przyspiesza odchudzanie, poprawia wydolność oraz kształci mobilność. Efekty treningu będą zależały od ciężaru wybranego kettleball oraz rodzaju i sposobu wykonywanych ćwiczeń. 

Jak stosować kettlebell?


Jak wspomniano, kettlebell można używać na różne sposoby. Często trening polega na wykonaniu kilkuminutowych serii ćwiczeń, podczas których powtarza się jeden ruch. Mimo monotonnego brzmienia ćwiczenia nie są wcale takie proste i nudne, ponieważ ćwiczący odczuwa pracę mięśni różnych części ciała. Najpopularniejsze ćwiczenie z zastosowaniem kettlebell to tak zwany swing, czyli ruch polegający na huśtaniu trzymanym za uchwyt przedmiotem. Początkowo huśta się go między nogami, po czym stopniowo wprawia w ruch o większej amplitudzie, kończąc na poziomie klatki piersiowej. 

Kettlebell można używać jako zamiennik standardowych hantli celem wzmacniania mięśni kończyn górnych czy obręczy barkowej, a także do urozmaicenia popularnych ćwiczeń, takich jak: przysiady sumo, martwy ciąg, zakroki, pompki czy hip thrusty. W zależności od indywidualnych preferencji i oczekiwań od treningu można do wykonania ćwiczenia wykorzystać tylko jeden kettlebell lub dwa – po jednym w każdej ręce. Kettlebell należy do bardzo uniwersalnych akcesoriów treningowych, dlatego mogą po niego sięgać zarówno kobiety, jak i mężczyźni bez względu na doświadczenia sportowe.

 

 

Jak najlepiej wybrać kettlebell?

Ćwiczenia z kettlebells zapewniają błyskawiczne oraz rzeczywiście niesamowite rezultaty. Angażują one ponieważ prawie wszelkie części ciała – nie jedynie umożliwiają zrzucić niepotrzebne kilogramy, lecz też ćwiczą wytrzymałość oraz usprawniają koordynację motoryczną. W sporcie natomiast do wszystkiego należy podchodzić z rozumem. Kto zatem może, natomiast choćby winien ćwiczyć z kettlebells oraz jakie są wartości owej metody aktywności? Kettlebells to nie nowość. Już w XVIII wieku stosowano je jako element treningu wojskowego w Rosji. To wyjątkowe hantle, mające ułatwiającą stosowanie rękojeść, natomiast nie jedynie zaczepem różnią się od klasycznych.

Kettlebell – trening

Trening kettlebell (https://www.marbo-sport.pl/pol_m_Gryfy-i-obciazenia_Hantle-Kettlebell-966.html) charakteryzuje się tymże na tle pozostałych sportów, iż pobudza do pracy mnóstwo mięśni symultanicznie. Jest to natomiast wymagający oraz rzeczywiście obciążający zestaw ćwiczeń. Z tego względu przeważnie robimy parę kilkominutowych serii, w jakich często powtarza się tenże sam ruch. Ważnym ruchem w treningu z kettlebells jest swing w różnorodnych rodzajach. To ruch, jakiego musimy się nauczyć na wstępie. Przeważnie robi się tak nazywaną rosyjską odmianę tego ćwiczenia.

Jak dobrze dobrać Kettlebell?

Po pierwsze należy wybrać dla siebie właściwa wagę kettlebell, by trening nie był męczarnią dla własnych mięśni. Panie o normalnej wadze, jakie rozpoczynają właśnie ćwiczenia z obciążeniem powinny dobrać taki o wadze 8kg, potem w miarę upływu czasu można zainwestować w 12 kg. Tymczasem początkującym mężczyzną zaleca się kettlebell o wadze 16 kg. Przed jakimkolwiek treningiem należy zrobić rozgrzewkę – parę minut wytężonych podskoków, wymachów ramionami, przysiadów, wszystko to przygotuje własne ciało to treningu z obciążeniem

Znane typy treningu kettlebell

Teraz mówi się często o dwóch typach treningu z kettlebell. Girevoy Sport umożliwia na precyzyjne wytrenowanie właściwej metody, co ma niebagatelne znaczenie na wczesnym etapie pracy. Cechą charakterystyczną są dłuższe serie, podczas których powtarzane jest określone ćwiczenie w tenże sposób, by jak najmniej energii włożyć w konkretny ruch. Obarczenia można zwiększać systematycznie, wraz z przyszłymi tygodniami treningu.

Jaki winien być odpowiedni kettlebell?

Zakup odważników kettlebell może wydawać się łatwy, natomiast zupełnie taki nie jest. W sklepach nie brakuje słabej klasy artykułów, jakie nie jedynie natychmiast ulegną uszkodzeniu, lecz również ćwiczenie z nimi będzie bardzo nieporęczne, np. ze względu dla nieprawidłowo zrobiony odlew. Porządny kettlebell od szanowanego wytwórcy tego typu produktów nie jedynie posłuży poprzez mnóstwo lat, lecz także trening z nim będzie po prostu radością.

 

Jakie efekty daje trening kettlebell?

Jeszcze nie tak dawno nikt o nich nie pamiętał. Obecnie na nowo powracają do łask. Tenże sprzęt mimo swej prostoty zapewnia duże możliwości rozwoju ciała. Już z pomocą pary kettlebells jesteśmy w stanie zrobić trening na całe ciało! Program szkoleniowy z kettlebells to okazja dla konkretnego miłośnika treningów siłowych. Program uzupełniony o kettlebells powoduje, iż treningi są mnóstwo bardziej dynamiczne, natomiast na rezultaty treningowe nie należy długo oczekiwać.

Kettlebell – charakterystyka

Kettlebell ze strony www.marbo-sport.pl to ciężary z doczepionym zaczepem. Charakterystyczny wygląd kettlebell nie jest przypadkowy. Właściwy wygląd powoduje, iż kettlebell wzmacniają skuteczność treningu. Porównując je do standardowych ciężarów, wykaże się, iż ma on skierowany środek ciężkości, dzięki czemu kettlebell zwiększa przedramię. Także stosując kettlebell w okresie treningu, zmuszamy ciało do stałego równoważenia, poprzez co napinamy każdy mięsień. Kettlebell powoduje, iż własne ciało się wysmukla oraz ładnie wygląda.

Kettlebell swing – zasady

Charakterystyczne dla ćwiczeń z zastosowaniem kettlebell jest zaangażowanie wielu mięśni w tymże samym okresie. W większości sportów z kettlebell robimy sekwencje trwające parę minut, podczas których robimy tenże sam manewr. Kettlebell można zastosować w okresie treningu na mnóstwo sposobów, więc uznawane są za element treningu ogólnorozwojowego. Swing to standardowy ruch w okresie treningu z kettlebell. Jednym spośród szczególnie znanych ćwiczeń z kettlebell jest rosyjska forma ćwiczenia, jakie polega na tymże, iż wprawiamy kettlebell w ruch, poruszając go pomiędzy nogami, aż sięgnie wielkości klatki piersiowej.

Dla kogo jest trening kettlebell?

Do treningu kettlebell nie ma przeciwwskazań. Natomiast należy odpowiednio wybierać obciążenie do własnych możliwości, najlepiej skonsultować wybór ciężaru z instruktorem. Ćwiczenia z kettlebells będą na pewno dobre osobom prowadzącym siedzący styl życia, jakie niejednokrotnie nie utrzymują prawidłowej postawy podczas pracy przy biurku.

Kettle różnią się nie jedynie wagą

Dobierając kettlebelle dla siebie, należałoby zwracać uwagę nie jedynie na rozbieżność w ich wadze. Tu jak już nadmieniono na wstępie nie należałoby przesadzać. Na większe obarczenia jeszcze nadejdzie pora. Co natomiast z samą wielkością kettli? Jak się okazuje, we współzależności od produktu, z jakiego zostały one zrobione, przy owej samej wadze mogą wyróżniać się niezwykle zróżnicowanymi rozmiarami. Większość spośród nich jest właściwie ogromna, wygodna w wypadku chwytu oburącz – oraz oczywiście takie należałoby wybierać w wypadku masy od 6 do 14 kilogramów.